کلینیک لیزر کیست مویی در اصفهان

کلینیک لیزر کیست مویی در اصفهان، کلیه خدمات مربوط به درمان کلیست مویی را با بهترین دکتر کیست مویی در اصفهان انجام می دهد.
اما کیست مویی چیست؟ کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک کیست غیر طبیعی با تکه‌های مو و پوست روی پوست بدن است. کیست مویی معمولاً در انتهای ستون فقرات و بالای لگن قرار دارد و احتمال بروز مجدد آن در مردان بیشتر است.
کیست مویی معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که مو به صورت برعکس رشد می کند و در پوست فرومیرود. اگر کیست پیلونیدال عفونت کند، آبسه دردناکی در بدن ایجاد می شود.
یک کیست مودار را می توان از طریق یک برش کوچک تخلیه کرد یا به طور کامل با جراحی برداشت. افرادی که برای مدت طولانی می نشینند، مانند رانندگان کامیون، مستعد ابتلا به این کیست هستند.
اگر علائم کیست پیلونیدال را دارید، حتما برای درمان با اصفهان کلینیک در تماس باشید و مشاوره رایگان از متخصصین ما بگیرید.

دلایل ابتلا به بیماری کیست مویی

از مهم‌ترین دلایل به‌وجودآمدن کیست مویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 اصطکاک و فشار زیاد بر پوست
 سابیده شدن پوست
 پوشیدن لباس‌های تنگ
 نشستن مداوم و طولانی‌مدت
 چاقی
 سابقه‌ داشتن کیست پیلونیدال یا کیست مویی قبلی
• سبک زندگی بدون تحرک
• داشتن موهای پرپشت و ضخیم
 داشتن موهای زائد بسیار زیاد

لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

در این روش درمان کیست مویی در اصفهان با استفاده از اشعة لیزر به شکل سرپایی به برداشتن بافت‌های آسیب‌دیده و تخلیة کامل کیست مویی اقدام می‌شود. همچنین، محل زخم با کمترین اثری از تخریب و آسیب‌دیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترمیم می‌گردد و این عارضه آزاد دهنده برای همیشه از بین می‌رود.

مزایای جراحی کیست مویی با لیزر اصفهان

از جمله مهم‌ترین مزایای جراحی کیست مویی با لیزر اصفهان یا لیزر سینوس پیلونیدال اصفهان عبارت‌اند از:
• کم‌بودن دوره نقاهت و استراحت‌های طولانی‌مدت بعد از عمل
• سرپایی بودن جراحی بدون نیاز به بیهوشی کامل
• نداشتن خونریزی و عدم نیاز به پانسمان
• انجام جراحی با استفاده از بی‌حسی موضعی
• کم‌شدن چشمگیر درد
• عدم نیاز به تراشیدن زخم یا کیست مویی

هزینه لیزر کیست مویی در اصفهان

هزینه لیزر کیست مویی در اصفهان قطعاً از انواع روش‌های درمان از طریق عمل جراحی مقرون به‌صرفه‌تر است. البته ممکن است قیمت خود عمل جراحی سنتی کمی از لیزر درمانی پایین‌تر باشد؛ اما هزینه‌های جانبی عمل جراحی از جمله بستری در بیمارستان، مراجعه روزانه به کلینیک جهت تعویض پانسمان کیست مویی، هزینه تیم بیهوشی، داروها و آنتی‌بیوتیک‌های قوی و… موجب شده که لیزر کیست مویی نسبت به جراحی آن مقرون به‌صرفه‌تر باشد. در هر صورت، جهت تعیین نرخ هزینه لیزر کیست مویی در اصفهان لازم است که ابتدا بیمار به‌وسیله پزشک متخصص معاینه گردد؛ چرا که تعیین هزینه لیزر به عوامل گوناگونی از جمله وسعت بیماری، کلینیکی که جهت درمان به آن مراجعه می‌کنید، دستگاه لیزر و دستمزد متخصص مربوطه بستگی دارد.

مراقبت‌های بعد از عمل لیزردرمانی

بعد از لیزردرمانی کیست مویی تا ۶ روز التهاب وجود دارد و برای ترمیم بافت آن دو ماه زمان لازم است. در نتیجه، پس از عمل حتماً مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

•  اصلاح قسمت جراحی شده جهت جلوگیری از رشد مو
  •  رعایت بهداشت و تمیزی ناحیه جراحی شده
  •  رعایت زمان ملاقات با دکتر
  •  رعایت بهداشت فردی
  •  توجه به علائم ایجاد عفونت مثل قرمزی و چرک
  •  مصرف ویتامین‌هایی مثل C و A که در سریع‌تر کردن روند بهبودی نقش مهمی دارند.
  •  ورزش‌کردن به طور منظم

بر اساس تحقیقات انجام شده بیماری هموروئید در زنان شایع تر از مردان است که دلیل اصلی این موضوع را می‌توان تفاوت در آناتومی بدن زن و مرد دانست. همان طور که اطلاع دارید بواسیر یا هموروئید به گشاد شدن و ایجاد تورم در رگ‌های داخلی و خارجی مقعد منجر می‌گردد. زنان به علت تجربه هایی مانند بارداری و زایمان, داشتن رابطه مقعدی, تغییرات هورمونی نزدیک به عادت ماهانه و … بیش تر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
همچنین, بیش ترین دلایلی که در بروز هموروئید یا بواسیر در زنان نقش دارند به صورت مختصر شامل موارد زیر هستند:
نشستن طولانی مدت بر روی صندلی: این موضوع می تواند عضلات لگن را تحت فشار قرار دهد. از دلایل دیگر بروز هموروئید در زنان, یبوست و اسهال مکرر است. تغییرات هورمورنی در زنان می تواند آن ها را تا چند روز بعد از دوره عادت ماهیانه دچار اسهال کند. دلیل دیگر ابتلای این بیماری در زنان نیز بارداری و زایمان است. به همین دلیل است که به لیزر هموروئید در اصفهان نیاز دارید.

مشاوره رایگان برای بانوان
آیا امکان جراحی کیست مویی در هر ناحیه از بدن وجود دارد؟

بله با لیزر می‌توان انواع کیست مویی در هر جای بدن را جراحی کرد.

برای جراحی کیست با لیزر نیاز به بستری هست یا بعد از عمل بیمار ترخیص می‌شود؟

خیر نیازی به بستری نیست و بعد از لیزر کیست مویی بیمار مرخص می‌شود.

چه مدت پس از انجام جراحی با لیزر می‌توان فعالیت ورزشی انجام داد؟

بستگی به نوع ورزش دارد. اغلب ورزش سبک را می‌توان یک هفته بعد از لیزردرمانی به‌آرامی انجام داد.

آیا اگر کیست مویی کوچک باشد باز هم نیاز به جراحی دارد؟

کیست مویی به هر اندازه‌ای که باشد باید توسط متخصص جراحی از بین برود و درمان شود؛ در غیر این صورت عوارض مختلفی در پی خواهد داشت.